SAINT KATARIINA LAS VEGAS

MOROCCANOIL COLLECTIVE LAS VEGAS

 

SAINT KATARIINA

〰️

SAINT KATARIINA 〰️

 

Toimin Suomen Moroccanoil ambassadorina ja tästä syystä minut lähetettiin suureen kansainväliseen Moroccanoilin tapahtumaan Las Vegasiin. Parasta tässä ambassadorin työssä on juuri tällaiset mahdollisuudet verkostoitua maailmalla. Suomen virallinen Moroccanoilin maahantuoja on IDhair Finland OY. Tutustuin Moroccanoilin tuotteisiin jo muutama vuosi taaksepäin ja ihastuin niiden tuoksuun sekä käyttömukavuuteen. Vuonna 2022 osallistuin Moroccanoil Eurovision stylist-kilpailuun. Voitin kansainvälisen kilpailun ja sen jälkeen minusta tuli Suomen Moroccanoil ambassador. Lyhyesti kerrottuna siis, kuinka minusta tuli Suomen Moroccanoil ambassador. Liikkeessäni käytetään pääsääntöisesti Moroccanoil-tuotteita, koska ne ovat laadukkaita ja erittäin hyviä tuotteita.

 

Kaunis, mutta kallis Las Vegas

Pieni sana Las Vegasista ennen tapahtumasta kertomista. Tiesitkö, miten Las Vegas on saanut alkunsa?

Las Vegasin alun Las Vegasin kaupunki perustettiin vuonna 1905, kun Los Angelesin ja Salt Lake Cityn välille rakennettiin rautatie, joka kulki Las Vegasin kautta. Tämä pysähdyspaikka houkutteli alueelle joitakin maanviljelijöitä, pääasiassa Utahista, ja raikas vesi johdettiin asutukseen. Vuonna 1911 kaupunki liitettiin osaksi vastaperustettua Clarkin piirikuntaa.
Kaupungin nimi Las Vegas annettiin alueelle vuonna 1829 Rafael Riveran toimesta, joka oli osa espanjalaisen tutkimusmatkailijan Antonio Armijon kauppakaravaania, joka matkasi New Mexicosta Los Angelesiin. Karavaani pysähtyi Las Vegasissa veden saamiseksi ja siellä oli useita artesiaanikaivoja laajojen viheralueiden ympäröimänä; Las Vegas tarkoittaa espanjaksi “niittyjä”.
Kaupungin kehitys alkoi kiihtyä vuonna 1931, kun työt aloitettiin Boulder Damilla (nykyään Hoover Dam), mikä toi valtavan määrän nuoria miespuolisia työntekijöitä, joille rakennettiin teattereita ja kasinoita, pääasiassa mafian toimesta. Sähkö Hoover Damilta mahdollisti myös monien uusien hotellien rakentamisen Stripille. Howard Hughesin saapuminen vuonna 1966 auttoi paljon torjumaan mafian vaikutusta ja auttoi muuttamaan Las Vegasin enemmän perhelomakohteeksi, joka nykyään luokitellaan megaresortiksi. 



Kuulin taxi-kuskilta hurjan tarinan miehestä joka oli perustanut ensimmäisen casinon Las Vegasiin. Tällä miehellä oli suuri unelma rakentaa aavikolle uhkapelien ja hienojen hotellien tyyssija, jossa raha näyttelisi pääosaa. Mies onnistui Mafian rahojen avulla rakennuttamaan ensimmäisen hotellin ja casinon, mutta ennenkuin unelma tai raha alkoi tuottaa, hän tuli tapetuksi Mafian toimesta. Ehkä tämä mies nyt katsoo pilven reunalta omaa unelmaansa ja on erittäin tyytyväinen näkemäänsä.

TAXI STORIES ARE THE BEST STORIES

Taxi-kuljettajilta kuulee yleensä todella hyviä tarinoita paikallisesta elämästä.

Las Vegas on kallis monestakin syystä. Ensimmäinen syy on se, että kaupungissa ei ole paljoa kilpailua joka aiheuttaa sen, että asioista on helppo pyytää paljon rahaa. Las Vegas on myös Amerikan mittapuun mukaan pieni kaupunki, joka osaltaan vaikuttaa siihen, ettei kilpailua synny kovinkaan paljon. Las Vegas on saavuttanut myös statuksen, jossa ihmiset ovat valmiita maksamaan mitä vaan ollakseen osana tätä unelmaa. Hotellien hinta on tavallisesti 500-1000 dollaria yöltä.

Juteltuani tovin taxi-kuskin kanssa kysyin rakastaako hän asua Las Vegasissa. Taxi-kuski kysyi minulta arvoituksellisesti “Kuinka monta kertaa jaksat katsoa hyvän elokuvan, ennekuin se alkaa kyllästyttää?” Minusta miehen vastaus oli oikein hyvä ja ajatuksia herättävä. Tämä on ehdottomasti totta. Unelmakaupunki valoineen ja juhlineen muuttuu jossain vaiheessa arkiseksi ja tylsäksi.

Matkustajille vinkiksi, että Vegasissa (kuten missä tahansa U.S.A: ssa) hintoihin lisätään aina verot ja tipit. Tippien prosenttiosuus on yleensä 20-25% hinnasta.

 

MOROCCANOIL COLLECTIVE-TAPAHTUMAN KOULUTUSANTI

Moroccanoil Collective tapahtumassa meille annettiin mahdollisuus osallistua seitsemään eri koulutukseen. Koulutusmahdollisuuksia oli monia ja valitsin niistä itselleni parhaiten sopivat koulutukset.

Värjäyskoulutuksissa käsittelimme uusia trendejä ja tekniikoita. Suurimpia trendejä tänä hetkenä ovat suklaiset, pehmeät ja lämpöiset lived-in-värjäykset, jotka ovat hyvin asiakaslähtöisiä ja helposti muunneltavissa monelle hiustyypille. Sukelsimme ruskeiden hiusten ja vaalennusten pariin ja nautimme taitavien kouluttajien taidonnäytteistä. Erityisen tärkeä osa-alue kampaajille, jotka haluavat pysyä ajan hengessä, oppia uusia tekniikoita ja trendejä maailmalta. Asiakkaat arvostavat kampaajan kouluttautumista ja trendien tuntemusta todella paljon.

SUPERNIMET LAVALLA

Kouluttajina toimivat hiusalan kovimpiin nimiin luokitellut hiustaiteiljat.

BUSINESS-koulutuksissa käsittelimme rahan merkitystä, raha-ahdistusta sekä keinoja joilla yrittäminen olisi kannattavaa ja mukavaa. Teimme monia mielenkiintoisia tehtäviä joiden avulla pääsimme hyvin syvälle siihen, miten saada yritys tuottamaan enemmän ilman, että poltamme itsemme loppuun. Tutkimme asiakkaita ja omaa yleisöä ja sitä kuinka tehdä merkityksellistä työtä omalla alalla. Tutkimme missä hiusala tällä hetkellä on ja kuinka sen arvostus on kasvanut vuosien saatossa. Keskustelimme maailmantilanteesta ja sen vaikutuksista alamme rakenteisiin. BUSINESS-koulutukset toivat minulle erityisen paljon ajateltavaa. On mukava Suomeen palatessa alkaa toteuttamaan näitä koulutuksissa oppimiani asioita.

KOULUTTAJAT

JESSICA SCOTT, LISAT HIDIN, THE MANE ARTISTRY, BEHIND THE CHAIR.COM, HALEY GABLE, MARY RECTOR, QNITYINC, GORDON MILLER, KOSTYA KIMLAT, GREG GILMORE, GARETH WILLIAM, ASHANDCBRIDAL HAIR, RACHEL W.

Opiskelin tapahtumassa eniten sosiaalista mediaa, sillä sen lonkerot ulottuivat miltei jokaisen kurssin ala-alueisiin. Jokaisessa seitsemässä koulutuksessa oli osio, jossa jollakin tavalla ohitimme aiheen; sosiaalinen media. Tämä aihe kiinnostaa itseä erityisen paljon, sillä opiskelen sitä parhaillaan täällä Suomessa. Oli mielenkiintoista nähdä ja kuulla miten somea koulutetaan maailmalla. Koulutuksissa korostettiin somen merkitystä erityisen paljon etenkin yrittäjyyden näkökulmasta. Koulutuksissa käsittelimme somea, sen tekemistä, kuvaustekniikoita, algoritmiä ja paljon muuta. Sain myös tästä osa-alueesta paljon lisää ajateltavaa, vaikka olen opiskellutkin sitä paljon. Pääasiallisesti sinua tai yritystäsi ei ole olemassa, jos et ole somessa! 




JUHLIA, NÄYTÖKSIÄ JA MAISTUVIA ILLALLISIA

Collective tapahtuma oli myös täynnä toinen toistaan hienompia juhlia, sillä olimmehan Las Vegasissa. Pool Partyissa jokainen sai rentoutua, nauttia juomista, tarjoiluista, uimisesta, hyvästä musiikista sekä tietenkin nauttia hyvästä seurasta. Vietin Pool Partyt Euroviisuista tuttujen ihmisten kanssa ja tapasin myös uusia ihmisiä. Moroccanoil kyllä tietää, kuinka hemmotella vieraita!

MOROCCANOIL COLLECTIVE LAS VEGAS

Collectiven illat olivat täynnä juhlia, illallisia ja toinen toistaan näyttävämpiä hiusnäytöksiä. Samassa tapahtumassa oli myös ensimmäinen collective-kisan finaali, johon itse en valitettavasti tullut valituksi. Kisan voitto meni omaksi yllätyksekseni Irlantiin, Nicole nimiselle kampaajalle, onnea sinne :)

Näytöksissä oli mukana ajan trendejä, hieman avantgardea, tanssia, kunnon show-meininkiä ja hieman huumoriakin. Ruoka oli ihanaa ja maistuvaa. Saimme joka päivä nauttia ihanista näytöksistä ja notkuvista pöydistä, missä ruoasta ja juomasta ei pihistelty. Näytöksistä vastasi Moroccanoilin koulutustiimi.

MOROCCANOIL COLLECTIVE SHOWS

Illat olivat täynnä toinen toistaan upeampia hiusnäytöksiä.

Sain näytöksistä lisää inspiraatiota ja uusia ideoita omaan työhöni. Sain myös jälleen varmistuksen siitä, että rakastan itse tehdä näytöksiä todella paljon. Joka kerta, kun itse katson näytöksiä, koen suurta tarvetta olla itse tekemässä, en katsomassa. Vaikkakin tekee hyvää nähdä muiden töitä ja saada niistä valtavasti inspiraatiota!!



VERKOSTOJEN RAKENTAMINEN

Tapahtuman yksi pääelementeistä oli verkostoituminen. Verkostoitumisen merkitys tässä maailmassa, tällä hetkellä on erittäin suuri. Varsinkin jos tavoitteena on etsiä uusia työmahdollisuuksia tai yhteistyökumppaneita. Verkostoitumisen merkitys myös kasvaa jos tekee sosiaalista mediaa tosissaan. Itse verkostoiduin tapahtumassa esimerkiksi kouluttajien ja isojen Instagramvaikuttajien kanssa. He ymmärtävät verkostojen merkityksen ja vaihdoimme ajatuksia ja seurasimme toisiamme sosiaalisessa mediassa. Tapasin kampaajia muista maista, etenkin Amerikasta. Tapasin myös vanhoja tuttuja Euroviisuista sekä juttelin Moroccanoilin henkilökunnan kanssa. Tämä suhteiden luonti ja ylläpito auttaa tulevaisuuden yhteistöiden luomisessa. On tärkeää tulla osaksi jotain suurempaa ja on tärkeää tehdä itsensä näkyväksi, jotta mahdollisuudet alalla paranevat. Ajatellaanpa nyt asiaa tältä kannalta: Moroccanoil etsii uutta tekijää johonkin tapahtumaansa. He pitävät palaverin ja joku heistä muistaa, että eikös Suomessa ollut se Saint Katariina, joka on ollut Euroviisuissa, tapahtumissa ja joka aina tulee juttelemaan hymyssä suin? TÄMÄ ON YKSI syy miksi on erittäin tärkeää pitää huolta suhteista. Tai suuren vaikuttajan instatiliä katsoessa, joku huomaa vaikuttajan seuraavan minua. Tämä saattaa johtaa tilin kasvuun ja uusiin yhteistyömahdollisuuksiin. Aina on muistettava verkostojen suuri potentiaali!

Oli erittäin suuri vastuu olla yksin edustamssa Suomea. Eli suuri kiitos IDHAIR FINLAND OY, kun uskoitte minulle tämän upean tehtävän.

HELLO? IS IT MOROCCANOIL?

A COLORFUL FUTURE IS CALLING!

 

a Little White Chapel

Valitettavasti minulla ei ollut aikaa vierailla pienessä valkoisessa kappelissa ja karata salaa naimisiin ventovieraan kanssa, mutta ehkä seuraavalla kerralla sitten… XD !



Stripe on juhlien, uhkapelien ja valojen luvattu katu. Katu Las Vegasissa, jossa mikä vain on mahdollista.

Stripe Street view

Syy miksi rakastan Amerikkaa on se, että siellä on kaikki hieman suurempaa ja ihmeellisempää. Ihmiset ovat avoimia ja ystävällisiä ja mahdollisuuksia on rajattomasti. Amerikassa ollessani kuulen päivittäin kehuja, mikä tuntuu alussa oudolta, sillä kukaan ei kehu vieraita ihmisiä suomessa XD !!

Las Vegasissa saa pukeutua niinkuin haluaa, eikä kukaan katso sinua oudoksuen, päïn vastoin! Tämä on siis muotivaikuttajien mekka, jossa saa toteuttaa itseään rajattomasti.

Tanssivat suihkulähteet Las Vegas

Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

Edellinen
Edellinen

Mikä hiustyyli ei mene koskaan pois muodista?

Seuraava
Seuraava

Näin hoidat punaisia hiuksia kotona